دکتر آزمندیان

دکتر علیرضا آزمندیان

دکتر آزمندیان

دکتر علیرضا آزمندیان

آزمندیان کیست
آزمندیان نوبل
آزمندیان جدید
آزمندیان راز
آزمندیان صوتی
آزمندیان دکتر
آزمندیان کنکور

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آزمندیان کنکور

برای دسترسی به آموزش ها و مطالب مرتبط با استاد علیرضا آزمندیان در حوزه ی موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب و … لطفا روی کلمه­ ی دکتر آزمندیان کلیک کنید .

.

همچنین با کلیک روی هرکدام از موارد زیر میتوانید به لیست اساتید و آموزش ها و مطالب مربوط به آن حوزه دست پیدا کنید :

آموزش فروش و بازاریابی

آموزش مدیریت و کسب و کار

آموزش موفقیت ، روانشناسی و قانون جذب

آموزش تجارت الکترونیک ( کسب و کارهای اینترنتی )

.

برای دستیابی به کلیه موارد و کلیه حوزه ها و اساتید و اطلاع رسانی ها ، میتوانید روی عبارت : همه­ ی اساتید موفقیت و کسب و کار کلیک کنید .

.

.

.

.

.

 

.

 

.

 

 

 

 

آموزشی _ انگیزشی :

 

 

 

 

 

 

 آزمندیان کنکور                                      

استعفای مدیر بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات جهان

 

 

💠 مارتین سورل، مدیرعامل بزرگ‌ترین گروه تبلیغاتی جهان به نام WPP از این شرکت استعفا کرده است. این استعفا به دنبال تحقیقاتی درباره استفاده بد از منابع مالی این شرکت اتفاق می‌افتد. مارتین سورل ۷۳ ساله برای سال‌ها یکی از عالی‌رتبه‌ترین اشخاص در صنعت تبلیغات به شمار آمده است. او در حالی این شرکت را ترک می‌کند که سال گذشته Maurice Levy مدیرعامل شرکت رقیب Publicis نیز استعفا کرده بود.

 

💠 بیش از یک دهه است که مارتین سورل با اظهارنظرهای خاص شرکت‌های تکنولوژی را به دلیل حضور در صنعت تبلیغات مورد انتقاد قرار می‌دهد. او زمانی گوگل را frenemy خطاب می‌کرد؛ ترکیبی ابداعی از دوست (Friend) و دشمن (Enemy). سورل از سال ۱۹۸۶ مدیرعامل شرکت WPP بود. او با تصمیم‌های متهورانه و خرید شرکت‌ها و تغییر سیاست‌های شرکت به سمت تبلیغات مدرن این شرکت را به قله صنعت تبلیغات رساند. شرکتی که هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر کارمند در سراسر جهان دارد. اما امروزه تغییراتی که غول‌های تکنولوژی در فضای تبلیغات به وجود آورده‌اند آینده این صنعت را با بحران روبه‌رو کرده است. سهام شرکت WPP طی ۱۲ ماه گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و تعداد مشترکان آن نیز ۴/ ۵ درصد ریزش داشته است.

 

💠 سورل درباره عملکرد مالی ضعیف سال گذشته گفت که این شرکت به دلیل کاهش مشتریان تقریبا واژگون شده بود. شرکت Procter & Gamble یکی از مشتریان بزرگ WPP از آن جمله مشتریانی بود که همکاری‌اش را قطع کرد. به جز اینها وضعیت شرکت‌های مشاوره و رسانه‌ها نیز بر این بحران افزود. بر اساس تحقیقات eMarketer تنها طی امسال گوگل و فیس‌بوک ۸/ ۵۶ درصد از بازار تبلیغات دیجیتالی در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. با این حال حتی شرکتی چون WPP نیز خود یک مشتری برای شرکت‌های تکنولوژی بوده است، چنان‌که به گفته سورل تنها طی یک سال این شرکت ۵ میلیارد دلار روی گوگل و ۲ میلیارددلار روی گوگل تبلیغات انجام داده است. تغییر به سمت فرآیندهای خودکار درج تبلیغات – در شرکت‌های تکنولوژی - جا را برای شرکت‌هایی چون WPP بسیار تنگ کرده است.

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                      

دکتر علیرضا آزمندیان

۶ دلیل برای این‌که از اثبات خود به دیگران دست برداریم

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                      

🔳⭕داستان های مدیریتی(تلاش)

 

️▪️سگ هایی که یاد گرفتند تلاش نکنند!!

 

تعدادی سگ در اتاقی قرار گرفتند که زمین آن می توانست شوک الکتریکی خفیفی به سگ ها وارد کند، دکمه ای روی دیوار اتاق بود که با فشرده شدن جریان را قطع می کرد.

 

وقتی شوک وارد شد سگ ها بالا و پایین پریدند تا بالاخره یکی از سگ ها دکمه را زد و جریان قطع شد، سگ ها یاد گرفتند با زدن آن دکمه آن شوک ناخوشایند قطع می شود.

 

روی نصف گروه اول سگ ها همین آزمایش دوباره تکرار شد اما این بار در اتاق دیگری که دکمه ای الکی داشت و با زدن آن هیچ اتفاقی نمی افتاد و جریان همچنان ادامه داشت.

 

بعد از این مراحل سگ هایی که در اتاق دوم بودند به اتاق اول (با کلید سالم) بازگردانده شدند و آزمایش تکرار شد، این بار هیچ کدام شان حتی سعی نکردند که دکمه را فشار دهند!!

 

️▪️نتیجه گیری راهبردی:

هیچ کس با ناامیدی به دنیا نمی آید، بلکه ما بعد از اینکه چند بار شکست می خوریم «شکست خوردن» را یاد می گیریم و حتی به خودمان زحمت تلاش کردن نمی دهیم.

 

اگر به مشکلی برخورده اید، مهم نیست دفعه چندم است که زمین خورده اید، باز هم بلند شوید و برای حل آن تلاش کنید. ممکن است کلید سالم باشد، فقط فشارش دهید!!

 

#داستان_های_مدیریتی

#پشتکار

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۳:۴۵]

دکتر علیرضا آزمندیان

🔳⭕طبق مطالعه انجمن روانشناسی آمریکا، 93% از کارمندانی که احساس ارزشمند بودن دارند، می‌گویند انگیزه دارند بهترین کار ها را انجام دهند.

 

🔆شخصا از بهترین کارمندانتان تشکر کنید.

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۳:۵۹]

🔻برای تحول در #کسب_و_کار باید کاری که شروع کرده‌اید را تمام کنید.

 

1⃣ باید آنقدر سمج باشید که سختی‌ها در مقابل تلاش شما کم بیاورند.

2⃣ شک نکنید که هر لحظه که کم بیاورید شکست خورده‌اید.

3⃣ فراموش نکنید که برای رسیدن به موفقیت باید با سختی‌ها و دشواری‌ها مبارزه‌ کنید و سد‌ها را از مقابل راه‌تان بردارید.

 

باید مسیر را طی کنید و باید موفق شوید. این شما نیستید که کم می‌آورید، سختی‌ها باید خسته شوند.

 

🌟 و سختی ها به زودی خسته خواهند شد، که شما اشرف مخلوقات هستید و تواناییهایتان غیر قابل تصویر ...

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۵:۵۲]

💥عادت ناجوان مردانه ترین بیماریست، زیرا هر بد اقبالی را به ما می قبولاند، هردردی را و هر مرگی را.

 

در اثر عادت، در کنار افراد نفرت انگیز زندگی می کنیم، به تحمل زنجیرها رضا می دهیم، بی عدالتی ها و رنجها را تحمل می کنیم.

به درد، به تنهایی و به همه چیز تسلیم میشویم.

 

عادت، بی رحمترین زهر زندگیست. زیرا آهسته وارد می شود، در سکوت، کم کم رشد می کند و وقتی کشف می کنیم که چطور مسموم آن شده ایم، می بینیم که هر ذره بدن مان با آن عجین شده است، می بینیم که هر حرکت ماتابع شرایط اوست و هیچ داروئی هم درمانش نمی کند.

 

منبع: یک مرد، اثر اوریانا فالاچی

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۵:۵۸]

🔳⭕داستان های مدیریتی(مشتریان باارزش)

 

️▪️در اوزاکا، شیرینی‌سرای بسیار مشهوری بود؛ شهرت او به خاطر شیرینی‌های خوشمزه‌ای بود که می‌پخت.

 

مشتری‌های بسیار ثروتمندی به این مغازه می‌آمدند، چون قیمت شیرینی‌ها بسیار گران بود، صاحب فروشگاه همیشه در همان عقب مغازه بود و هیچ وقت برای خوش‌آمد مشتری‌ها به این طرف نمی‌آمد، مهم نبود که مشتری چقدر ثروتمند است.

 

یک روز مرد فقیری با لباس‌های مندرس و موهای ژولیده وارد فروشگاه شد و عمداً نزدیک پیش‌خوان آمد.

 

قبل از آن که مرد فقیر به پیشخوان برسد، صاحب فروشگاه از پشت مغازه بیرون پرید و فروشندگان را به کناری کشید و با تواضع فراوان به آن مرد فقیر خوشامد گفت و با صبوری تمام منتظر شد تا آن مرد جیب‌هایش را بگردد تا پولی برای یک تکه شیرینی بیابد.

 

صاحب فروشگاه خیلی مؤدبانه شیرینی را در دست‌های مرد فقیر قرار داد و هنگامی که او فروشگاه را ترک می‌کرد، صاحب فروشگاه همچنان تعظیم می‌کرد.

 

وقتی مشتری فقیر رفت، فروشندگان نتوانستند مقاومت کنند و پرسیدند که در حالی که برای مشتری‌های ثروتمند از جای خود بلند نمی‌شوید، چرا برای مردی فقیر شخصاً به خدمت حاضر شدید.

 

🔆صاحب مغازه در پاسخ گفت: مرد فقیر همه‌ی پولی را که داشت برای یک تکه شیرینی داد و واقعاً به ما افتخار داد، این شیرینی برای او واقعاً لذیذ بود؛ شیرینی ما به نظر ثروتمندان خوب است، اما نه آنقدر که برای مرد فقیر، خوب و باارزش است!!

 

#داستان_های_مدیریتی

#ارزش

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۶:۵۴]

💥 پنج عنوان شغلی ممتاز که تا یک دهه پیش وجود نداشتند:

 

۱. هر چند حالا تقریبا نصف بزرگسالان دنیا گوشی هوشمند دارند اما جالب است بدانید تا سال ۲۰۰۷ شغلی تحت عنوان «توسعه دهندگان اپلیکیشن» وجود نداشت. حالا نزدیک به ۹ میلیون توسعه دهنده در دنیا فعالیت می کنند.

 

 

۲. در سال ۲۰۰۶ فیس بوک در دوران کودکی خوب به سر می برد و توییتر به تازگی راه افتاده بود. حالا فیس بوک ۲.۲ میلیارد کاربر فعال دارد. و این پدیده شغلی را به وجود آورده است با عنوان «مدیر شبکه های اجتماعی» که یک دهه پیش وجود نداشت.

 

 

۳. شغلی تحت عنوان «راننده تاکسی اوبر» از سال ۲۰۰۹ ایجاد شد. حالا اوبر با ارزش ترین استارت آپ جهان با ارزش تقریبی ۶۲ میلیارد دلار است. در سال ۲۰۱۵ اوبر ۳۲۷ هزار راننده فعال فقط در آمریکا داشت. این یعنی شغل ۳۲۷ هزار نفر مستقیما به این اپلیکیشن وابسته است.

 

 

۴. «متخصص رایانش ابری» هم یک شغل جدید است که تا ده سال پیش وجود نداشت. نزدیک به نیمی از کسب و کارهای آمریکا در حال حاضر از فضای ابری استفاده می کنند و این یعنی شغل های جدید در این زمینه

 

 

۵. هر دو سال میزان داده های فضای دیجیتال دو برابر می شوند. «تحلیلگری داده های بزرگ» عنوان شغل مورد نیاز برای سر و کله زدن با این حجم از داده است.

 

 

حالا شما فکر کنید. به سی سال بعد فکر کنید. چه شغل هایی با چه نام ها و عناوینی ممکن است فراگیر شوند؟ چالش های بزرگی در راه اند.

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۷:۴۸]

دکتر علیرضا آزمندیان

فرآیند ٧ مرحله ای هدف گذاری

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۷:۵۵]

دکتر علیرضا آزمندیان

💥 انتخاب های زیاد اگرچه جذاب هستند

 

اما تصمیم گیری را سخت تر می کند و میزان فروش را کاهش می دهد!

 

به همین دلیل، باید حذف کردن را بیشتر تمرین کرد

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۸:۴۹]

🔲⭕ جلّاسانِ گِردگو

 

دکتر محمد فاضلی

 

🔹واژه‌های طبّاخ، قصّاب و خبّاز را شنیده‌اید، نام مشاغل‌اند، و کسانی هم هستند که بر وزن همین مشاغل می‌توان آن‌ها را «جَلّاس» نامید، اگرچه چنین واژه‌ای وجود نداشته باشد. این‌ آدم‌ها را حتماً می‌شناسید. این دسته – که هر یک از ما هم می‌توانیم یکی از آن‌ها باشیم – کارشان این است که از این جلسه به آن جلسه در حرکت هستند. اگر طبّاخ یعنی «بسیار طبخ‌کننده»، «جَلّاس» نیز «بسیار نشیننده در جلسه است، بسیار جلوس‌کننده»

 

🔸 خصیصه بارز دستگاه اداری این مملکت انبوه جلسات است و «جَلّاسان» بوروکرات‌هایی هستند که در هر روز چندین جلسه شرکت می‌کنند. تقصیر خودشان نیست، ساختار است که آن‌ها را صبح تا شب دور میزهایی می‌نشاند تا فرسوده‌شان کند، تا فرصت نکنند چیزی بخوانند، فکر کنند و به کار و بارشان برسند. همه در جلسه‌اند.

 

🔹 «جَلّاسی» بیماری نظام اداری‌ است. نظام اداری به دلیل ابهام در وظایف، کمبود دانشی که به مدیران جرأت تصمیم‌گیری بدهد، فقدان شفافیتی که اطلاعات را با سرعت و دقت به گردش درآورد و لازم نباشد در جلسه اطلاعات را رد و بدل کرد، و ساختار مستعد تخلف که مدیران را در معرض رسیدگی سازمان‌های نظارتی قرار می‌دهد، به تدریج هر تصمیمی را مؤکول به جلسه می‌کند. اکثریت مدیران قادر به تصمیم‌گیری نیستند و بنابراین وقت گرانبها صرف جلوس در جلسات می‌شود و به تدریج «جَلّاسان» ظهور می‌کنند.

 

🔸 نظام اداری «جَلّاس‌پرور» به این حد نیز قناعت نمی‌کند. کثیری از «جَلّاسان» به تدریج خود را به خُلقی دیگر نیز می‌آرایند و آن «گِردگویی» است. «گِردگو» کسی است که ماهرانه درباره هر مسأله مهمی چنان سخن می‌گوید که نه سیخ بسوزد نه کباب. «گِردگو» می‌تواند چنان سخن بگوید که دل همه را به دست آورد، سخنش هیچ گوشه‌ای ندارد و رئیس فعلی و رؤسای محتمل آتی را خرسند می‌سازد. گِردگو می‌تواند چنان سخن بگوید که هیچ مسئولیتی را متوجه اظهارنظرش نسازد.

 

🔹 «گِردگویان» طائفه‌ای هستند که جز در مواردی که ناچار شوند، پای هیچ اظهارنظری را امضا نمی‌کنند تا مبادا امروز و فردایی گریبانش را بگیرند. این جماعت از مکتوب کردن بیزارند و ترجیح می‌دهند صدای‌شان در کنار صداهای همگان قرار گیرد و همواره مسئولیت تصمیم‌ها میان همگان تقسیم شود. دیوار حاشا برای «جَلّاسان گِردگو» بلند است.

 

🔸 «گِردگویی» مهارتی است برای گفتن سخنانی که آن‌قدر گرد هستند که در هر زمینی می‌توان آن‌ها را غلطاند، و به هر زمان و مکانی می‌توان آن‌ها را قِل داد. گویِ گِرد را از هر زاویه که نگاه کنید، فرقی نمی‌کند، جهت خاصی ندارد.

 

🔹«جَلّاسانِ گِردگو» محصول نظام اداری‌ای هستند که بر سنت شفاهی بنا شده و گزارش کارشناسی مکتوب و امضاشده در آن جایگاهی ندارد. نظامی که در غوغای آمارهای متناقض همواره می‌توان هر اظهارنظری را توجیه کرد. اکثریت آدم‌ها در چنین سیستمی آخر و عاقبت حرفه‌ای‌شان «جَلّاسی» و «گِردگویی» است؛ حرفه‌ای که در آن می‌آموزند چگونه سی سال بمانند و کسی را نرنجانند؛ روی حرفی نایستند، و مسئولیت هیچ مخاطره حرفه‌ای را نپذیرند.

 

🔸 «جَلّاسی» و «گِردگویی» بسیار به هم مرتبط هستند، زیرا گردگویان بسیاری را دیده‌اید که چون جلسه تمام می‌شود و بیرون از اتاق جلسه، ایستاده در کنار شما سخن می‌گویند، حرف‌هایی می‌گویند که از خود می‌پرسید چرا این‌ها را همان‌جا داخل جلسه نگفت؟ گویی وقتی می‌نشینند و آن‌گاه که ایستاده‌اند، متفاوت‌اند. گِردگویی در این نظام اداری، راهی برای ماندن است. «جَلّاسان گِردگو» خود می‌مانند، بی هیچ صراحتی، سی سال یا بیشتر، اما سرمایه‌های بسیاری را به فنا می‌برند.

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۱۹:۳۴]

🌕میلیونرهای جهان کجا زندگی می‌کنند؟

 

 آمریکا بیش از سایر کشورهای جهان، مقصد زندگی افرادی است که بالای ۵۰۰ میلیون دلار ثروت دارند.

 تعداد میلیونرهای جهان رو به افزایش است به طوری که در سال ۲۰۱۷، هر دو دقیقه یک میلیونر جدید به تعداد میلیونرهای جهان افزوده شد. بین سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ تعداد میلیونرهای جهان ۳۶ درصد افزایش یافت و به ۱۳ میلیون نفر رسید.

در ادامه نام ۱۰ کشوری که بنابر آمارهای پایگاه های خبری " نایت فرانک" و "هاو ماچ دات نت" بیش از سایر کشورها میزبان میلیونرها هستند آمده است:

🇺🇸۱.آمریکا: آمریکا میزبان ۱۸۳۰ نفر از افرادی است که ۵۰۰ میلیون دلار یا بیش ازآن ثروت دارند و این میزان حدودا چهار برابر بیشتر از چین است که در رده دوم قرار دارد.

🇨🇳۲.چین: در چین بیش ۴۹۰ نفر با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ثروت زندگی می کنند.

🇩🇪۳.آلمان: آلمان میزبان ۴۳۰ فرد با ثروت بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است.

🇯🇵۴. ژاپن: در ژاپن ۳۹۰ نفر زندگی می کنند که بالای ۵۰۰ میلیون دلار ثروت دارند.

🇭🇰۵. هنگ کنگ: بنابر اعلام سایت " هاو ماچ" تفکیک آمار چین و هنگ کنگ به دلیل محاسباتی بوده است و حتی در صورت افزودن ۳۲۰ فوق ثروتمند هنگ کنگی به چین، این تعداد حتی به نیمی از تعداد میلیونرهای آمریکایی نمی‌رسد.

🇨🇦۶.کانادا: این کشور در حال حاضر محل زندگی بیش از ۲۷۰ میلیونر است.

🇨🇭۷.سوئیس: در این کشور ۲۵۰ نفر با ثروت بالای ۵۰۰ میلیون دلار زندگی می‌کنند.

🇫🇷۸.فرانسه: ۲۳۰ میلیونر در این کشور زندگی می کنند.

🇸🇮🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿۹. روسیه-انگلیس: این دو کشور به طور مشترک با ۲۲۰ میلیونر درجایگاه دوم قرار دارند.

از خاورمیانه نیز عربستان با ۱۲۰، امارات با ۸۰ و ترکیه با ۵۰ میلیونر قرار دارند. نکته جالب این جاست که تعداد افراد با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ثروت در کشورهای قبرس، موناکو و پرتغال با کشورهایی چون زامبیا، اوگاندا، تانزانیا و بوتسوانا برابر است و در تمامی این کشورها ۱۰ فرد میلیونر زندگی می کنند.

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۰.۰۴.۱۸ ۲۱:۲۲]

🔲⭕ کوچ علم از دانشگاه

 

برگرفته از سخنرانی دکتر چشمه سهرابی

 

🖋 تهیه و تدوین: حسین اسکندری

(کمپین دوباره دانشگاه)

 

🔹 چرا کانادا، فرانسه، استرالیا، انگلستان، ژاپن و ... همانند ایران آمار تولید علم خود را منتشر نمی کنند؟  محال است آمار تعداد مقالات منتشر شده ژاپن را بیابید. چرا؟ چرا فقط کشورهایی مانند پاکستان، برزیل و هند عطش آمار مقالات دارند؟

 

🔸جالب است بدانیم که ما تنها کشوری هستیم که رشته علم سنجی در ان دایر است؛ چراکه فقط ما سرگرم علم سنجی خودمان هستیم. ما بالاترین انتشار مقالات در این حوزه را در اختیار داریم.

 

🔹هدف علم سنجی که از حوزه کتابداری آمده است، در واقع مجله سنجی است نه حقیقت علم. علم سنجی قدرت تحلیل محتوای علم را ندارد. مبدع این اصطلاح اصلاً چنین منظوری  نداشته است. علم سنجی صرفاً بیانگر شاخص های کمّی است نه کیفی.

 

🔸در سنت های اصیل علمی، تولید مقاله هیچ گاه نشان دهنده تولید علم نبوده است. راجرز کتابی نوشته به نام اشاعه نواوری. تا به حال 2500 مقاله در خصوص این کتاب منتشر شده است. این مقالات تولید علم نیست، یک مناقشه علمی است. این نبردهای علمی زمینه ساز تولید علم است نه الزاما خود علم.

 

🔹اگر ایین نامه ارتقا تا ده سال دیگر همین باشد، ما علاوه بر سرآمدی در تولید مقاله، بیشترین استاد تمام دنیا را نیز خواهیم داشت!

 

🔸کشوری مثل انگلستان بیش از سی سال است که از سنت publish or perish گذشته است.

 

🔹حدود 400 جایزه علمی در دنیا وجود دارد که هیچ یک از شاخص های ISI استفاده نمی کنند.

 

🔸در سنت پژوهشی انگلستان اصلاً به شاخص های ISI، ضریب تأثیر و مانند آن توجهی نمی شود. آنها مجدد به ارزیابی مقالات به شیوه خودشان مبادرت می کنند و به پرداخت پژوهانه و مانند آن  .. اقدام می کنند.

 

🔹نظام رتبه بندی دانشگاه های ایران بر اساس نظامی است که خارج از ایران برنامه ریزی می شود و ما بین المللی کار کردن را با اعمال این شاخص ها اشتباه گرفته ایم در حالی که خود آمریکا که واضع ISI است، به طور ناچیز از این نظام استفاده می کند.

 

🔸ایران از بیانیه سانفرانسیسکو که هشداری به همه بود درس نگرفت. در این بیانیه بیش از چند هزار دانشمند و پژوهشگر و حدود 800 مجله علمی معتبر دنیا اعلام کردند که مبنا را در ارزیابی ها بر اساس مجلات قرار ندهید.

 

🔹از یکی از اساتیدی که 400 مقاله بین المللی داشتند سوال کردم فقط یکی از مشکلاتی را که در کشور حل کرده اید نام ببرید؟ پاسخ سکوت بود.

 

🔸از مدیران کشور 97% از مقالات ISI استفاده نمی کنند، 93% نیز مجلات داخلی را نه می شناسند و نه از آنها استفاده می کنند؟! برای چه کسی می نویسیم؟

 

🔹وقتی شاخص ارزیابی اچ اندیکس شد، پژوهشگر با چه انگیزه ای روی پروژه ملی کار کند!؟

 

🔸دلیل عمده این اتفاق این است که وزارت علوم ارزیابی ها را به سیاست گره زده است و افراد تنها به فکر ارتقای خویش هستند نه کشور .

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۱.۰۴.۱۸ ۱۰:۳۳]

دکتر علیرضا آزمندیان

سختی ها را تحمل کن

وقتی به موفقیت رسیدی،

یک داستان فوق العاده برای تعریف ‌کردن داری…

مشاوران کسب و کار

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۱.۰۴.۱۸ ۱۷:۰۸]

💥داستان های مدیریتی(نقطه ی قوت)

📍آیا نقاط قوت شما واقعاً نقاط قوت هستند؟؟

 

در زمان جنگ دوم جهانی در روسیه ایده‌ای به ذهن فرماندهان روسی برای نابود کردن تانک‌های آلمانی رسیده بود به این شکل که به بدن سگ های آموزش دیده مواد منفجره می‌بستند که زیر تانک‌های آلمانی بروند و در زمان قرار گرفتن سگ زیر تانک چاشنی عمل کرده و تانک منفجر شود.

 

در ظاهر امر ایده خیلی خوب و عالی به نظر می‌رسید اما در میدان واقعی جنگ، سگ‌ها به جای تانک‌های آلمانی به زیر تانک‌های روسی رفتند و آنها را منفجر کردند!

 

فکر می کنید چرا؟؟

 به این دلیل که تانک های آلمانی بنزینی شده بودند ولی تانک های روسی گازوئیلی بودند و سگ ها هم با تانک های روسی گازوئیلی آموزش دیده بودند، نقطه قوت سگ‌ها حس شامه آنها بود به همین دلیل آنها طبق آموزشی که دیده بودند تانک های گازوئیلی روسی را هدف قرار می‌دادند.

📍نتیجه گیری راهبردی:

برخی از سازمان‌ ها و شرکت ‌ها، ویژگی‌هایی را نقاط قوت خود می‌دانند که در واقع در مقایسه با شرایط محیطی و رقبا یا نقطه قوت نیستند یا برعکس نقطه ضعف به حساب می‌آیند اما این سازمان‌ها به دلیل نداشتن تفکر استراتژیک و بی‌توجهی به آن، عباراتی دهان پر‌کن را به عنوان نقاط قوت خود جار می‌زنند و به آنها عمل می‌کنند که موجب تضعیف یا نابودی سازمان می‌شوند.

 

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۱.۰۴.۱۸ ۲۰:۴۵]

اصول ششگانه استراتژی اقیانوس آبی:

اصل 1: فراتر رفتن از تقاضای فعلی: بجای تمرکز بر تقاضای فعلی و برآورده نمودن نیازهای فعلی مشتریان، می بایست به مشتریان بالقوه و نیازها و انتظارات آنها در بهمراه مشتریان فعلی تمرکز نموده و اینکه چطور می توان این نیازها را با نوآوری ارزش پاسخگو بود.

 

اصل 2:بازسازی مجدد مرزهای بازار:

به چالش کشیدن مفروضات و چارچوب های حوزه عمل در کسب و کار و تعریف مجدد آنها.

 

 

اصل 3: تمرکز بر یک تصویر بزرگ بجای تمرکز بر اعداد، آمار و ارقام خرد؛ چراکه تمرکز بر ارقام و اعداد بجای تصویر کلان باعث غفلت از جهت گیری های کلان و مسائل کای بازار و کسب و کسب و کار می شود.

 

 

اصل 4: انتخاب توالی استراتژیک درست و صحیح:

 در خصوص آنچه که قصد ارائه‌ آن را دارید، به سوالات "چرا باید این محصول را خریداری کنند؟"، "آیا قیمت آن مناسب است؟"، " آیا مانعی در راه موفقیت محصول در بازار وجود دارد؟" پاسخ دهید.

 

 

اصل 5:غلبه بر موانع کلیدی سازمانی:

موانع انگیزشی

موانعی منابع

موانع سیاسی

موانع ادراکی

اصل 6:اجرایی نمودن استراتژی:

تدارک شرایط اجرای موثر استراتژی فرموله بندی شده.

جایگذاری فرآیند مدیریت استراتژیک در نقشه فرآیندی سازمان / شرکت.

 

چارچوب چهار اقدام، جهت نوآوری ارزش در استراتژی اقیانوس آبی:

با توجه به اینکه تاکید استراتژی اقیانوس آبی بر نوآوری ارزش از طریق کاهش هزینه ها و ارتقاء ارزش قابل ارائه به مشتری می باشد، حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان ارزشی نوآورانه خلق نمود؟

مولفین کتاب استراتژی اقیانوس آبی جهت ایجاد ارزشی جدید و نو برای مشتری که بتواند باعث ایجاد فضایی جدید در کسب و کار شود، چارچوبی چهار اقدامی را پیشنهاد می نمایند.

#Strategy

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۱.۰۴.۱۸ ۲۰:۴۵]

مدیران استراتژیک در محیط امروزی کسب‏وکار باید پاسخ‏هایی را برای دو پرسش کلیدی بیابند:

1. چگونه می‏توانیم بیثباتی، پیچیدگی و عدم اطمینانی را که امروزه در بسیاری از صنایع مشاهده می‏کنیم درون برنامه‏ریزی استراتژیک تلفیق کنیم؟

2. چگونه می‏توانیم استراتژی‏ها را منعطف‏تر و سازگارتر با محیط‏های متغیر سازیم؟

این کتاب تلاشی است برای پاسخ دادن به این پرسش‏ها. در قلب این کتاب معرفی آنچه که ما «برنامه‏ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو» می‏نامیم نهفته است، چارچوبی روشمند برای ایجاد استراتژی‏ها در دنیایی نامطمئن.

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۱.۰۴.۱۸ ۲۰:۴۷]

دکتر علیرضا آزمندیان

دوستان علاقه مند به بازاریابی محتوی و تولید محتوی .این داده ها برایتان بسیار کاربردیست

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۰:۰۱]

دکتر علیرضا آزمندیان

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۰:۰۱]

دکتر علیرضا آزمندیان

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۰:۰۱]

دکتر علیرضا آزمندیان

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۰:۰۱]

دکتر علیرضا آزمندیان

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۰:۰۱]

دکتر علیرضا آزمندیان

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۰:۱۳]

🖋🖋طرح توجیهی (FS) چیست؟

 

📌طرح توجیهی معادل واژه انگلیسی Feasibility Study  می باشد و عبارتست از گزارشی که توجیه پذیری یک طرح را از جنبه های مختلف بازار، فنی، مالی و اقتصادی مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد.

یک طرح توجیهی، همان طور که از نامش پیداست برای توجیه نمودن سرمایه گذار اعم از بانک، سازمان، شرکت و یا شخص تنظیم می شود و هرچه دقیق تر نوشته شود سرمایه گذار، راحت تر می تواند تصمیم بگیرد که آیا این طرح می تواند خواسته های او را برآورده کند یا خیر؟

 

بخش های مختلف یک طرح توجیهی شامل بخش های زیر می باشد:

 

📍مطالعات بازار: معادل واژه انگلیسی Study Market بوده که جنبه های مختلف بازار محصولات و یا خدمات پیش بینی شده برای طرح از جمله عرضه، تقاضا، مصرف، بازار هدف و سایر موارد را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.

 

📍توجیه پذیری فنی: معادل واژه انگلیسی Feasibility Technical می باشد که در این بخش ابعاد مختلف فنی طرح از جمله دانش فنی مورد استفاده، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و ساختار اجرائی آن را مورد مطالعه قرار می دهد.

 

 📍تجزیه و تحلیل مالی: معادل واژه انگلیسی Analysis Financial می باشد که در آن شاخص های مختلف مالی و سودآوری طرح با استفاده از اطلاعات بخش های قبلی گزارش و براساس اصول و استانداردهای اقتصاد مهندسی بدست آمده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و براساس آن شاخص ها در خصوص اجرا و یا عدم اجرای طرح تصمیم گیری می شود.

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۲.۰۴.۱۸ ۱۲:۱۷]

دکتر علیرضا آزمندیان

#تورم فروردین ماه 1397

 

#اینفوگرافیک

 

@irancommercee

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۳.۰۴.۱۸ ۱۰:۴۸]

اصول روانشناسی فروش

 

.اصل 1 : دو دلیل اصلی خرید یا عدم خرید میل به سود بردن و ترس از ضرر کردن است.

 

.اصل 2 : مردم احساسی تصمیم می گیرند و بعد با منطق این تصمیم را توجیه می کنند.

 

.اصل 3 : برای مشتری مهم نیست که کالای شما چیست و چه گونه است برای او مهم این است که کالای شما چه کاری برای او انجام می دهد.

 

.اصل 4 :  فروش حرفه ای با تحلیل نیاز ها شروع می شود.

 

.اصل 5 : اشخاص به دلایل خود از شما خرید می کنند نه به دلایل شما.

 

.اصل 6 : مشتری احتمالی ، تنها زمانی از شما خرید می کند که بداند دوست او هستید و منافعش را رعایت می کنید.

 

.اصل 7 : مشتریان معمولا روی پیشنهاد شما فکر نمی کنند ، به محض اینکه از دفتر یا محل کار مشتری بالقوه بیرون می روید او حتی فراموش می کند کسی مثل شما در این دنیا زندگی می کند.

 

.اصل 8 :  هرگز انتظار نداشته باشید مشتریان به شما زنگ بزنند.

 

.اصل 9 :جواب نه مشتری احتمالی ، جواب رد به شخص شما نیست. مقاومت اولیه در برابر فروش هم مقاومت در برابر شما نیست

اصل10.  80 درصد فروش ها قبل از 5 جلسه پیگیری قطعی نمی شوند و تنها 10 درصد فروشندگان برای قطعی کردن فروش بیش از 5 بار تماس می گیرند بیش از 50 درصد از فروشندگان بعد از یک بار تماس از خیر فروش می گذرند.

 

.اصل11:  وقتی کسی به شما جواب نه می دهد ، به شما به عنوان یک شخص جواب نه نمی دهد ، بلکه به پیشنهاد یا ارائه قیمت شما جواب نه می دهد.

 

.اصل 12 :  اگر جواب " نه " را شخصی تلقی کنید به این نتیجه می رسید که احتمالا اشکالی در شما وجود دارد و یا به این نتیجه می رسید که گناه به گردن محصول یا شرکت شماست. وقتی این گونه فکر می کنید ، به زودی مایوس می شوید ، اشتیاق خود را به فروش از دست می دهید.

 

.اصل 13:  روش دیگری که فروشندگان می خواهند از امکان شکست خوردن اجتناب کنند این است که به لحاظ جغرافیایی حیطه فعالیت خود را وسیع می کنند. این فروشندگان ابتدا با یک سمت شهر تماس تلفنی بر قرار می کنند و تلفن بعدی را بعدازظهر به سمت دیگر شهر می زنند ، این کار سبب می شود که مدت حرکت آن ها در اتومبیل افزایش یابد. فروشنده وانمود می کند که دارد کار می کند و این در حالی است که وقت را می کشد.

#Sales

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۳.۰۴.۱۸ ۱۰:۴۸]

5 توصیه ی تضمین شده ی بیل گیتس برای موفقیت

 

1- بلد باشید چطور نه بگویید

2- به استقبال انتقادات بروید

3- خوش بین باشید

4- از شکست نهراسید

5- روی یک هدف متمرکز شوید و از حرکت به سمت آن باز نایستید

#psychology

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۳.۰۴.۱۸ ۱۰:۴۹]

تفاوت مشتری (Customer) و مصرف‌کننده (Consumer)

 

تصور کنید یک شرکت سازنده اسباب‌بازی می‌خواهد ایده‌های جدیدی برای طراحی و تولید محصولاتش به‌کار بگیرد تا فروش بیشتری داشته باشد. به نظر شما این شرکت باید به سلایق کودکان توجه کند یا این که بهتر است نظرات پدر و مادرهای آن‌ها را در اولویت قرار دهد؟

 

این سوال، تفاوت بین دو مفهوم مشتری (Customer) و مصرف‌کننده (Consumer) را نشان می‌دهد. مشتری کسی است که کالای شما را می‌خرد و مصرف‌کننده، فردی است که از آن محصول استفاده می‌کند. گاهی اوقات ممکن است مشتری، مصرف‌کننده هم باشد، مثلا وقتی پدر و مادری برای فرزندشان شکلات می‌خرند، ممکن است خودشان هم از آن را مصرف کنند و احتمالا ذائقه آن‌ها نیز در این انتخاب موثر است.

 

بعضی وقت‌‌ها کانال توزیع یک محصول نیز می‌تواند بخشی از مشتریان آن محصول باشد. یک انتشارات کتاب‌های کمک آموزشی را در نظر بگیرید. مصرف‌کننده محصولات این شرکت، دانش‌آموزان هستند ولی نظرات افرادی چون کتاب‌فروشی‌ها،‌ خانواده‌ها و یا حتی معلمان مدرسه نیز ممکن است در این تصمیم‌گیری سهیم باشد. مشتریان یک داروخانه، بیماران هستند ولی صاحبان داروخانه، پزشکان منطقه را در برنامه‌های بازاریابی‌شان، مد نظر قرار می‌دهند.

 

شرکت‌هایی که قصد دارند مسیر رشد و توسعه بازارشان را با موفقیت طی کنند، باید به خوبی رفتار مشتریان و مصرف‌کنندگان‌شان را بشناسند، زیرا مشتریان وقتی محصولی را می‌خرند که مصرف‌کنندگان به آن نیاز دارند.

#Marketing

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۳.۰۴.۱۸ ۱۰:۴۹]

🌟چطور یاد بگیرید یک کارآفرین شوید؟

 

🎯یکی از شایع‌ترین سوالاتی که کارآفرینان بلندپرواز از من می‌پرسند و البته سخت‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود این است که: «از کجا شروع کنم؟» من می‌خواهم به آنها بگویم: «از هر جایی که می‌خواهید شروع کنید» اما می‌دانم بیشترشان نمی‌دانند «هرجا» کجاست.

 

 

💠آنها هنوز برای زندگی‌ای که به دنبال آن هستند آماده نشده‌اند و مدام از من می‌پرسند که چطور یاد بگیرند یک کارآفرین بشوند. همه ما از دورانی می‌آییم که جامعه و نظام آموزشی ما را در راستای کار کردن برای دیگران آماده کرده است اما در جامعه‌ای که به سرعت در حال تغییر است، کارآفرینان در صف اول افرادی هستند که بهترین مهارتی که می‌توانند و باید یاد بگیرند، خود یادگیری است.

در اینجا مهم‌ترین پیشنهادهای ارائه شده را آورده‌ام:

 

🔵1) شبیه‌سازی و گیمیفیکیشن2  کسب‌وکار: یادگیری لزوما نباید همواره در حین کار کردن اتفاق بیفتد. ما الان می‌دانیم افراد از سنین پایین یادگیری را آغاز می‌کنند و مجددا در بزرگسالی به حوزه یادگیری و آموزش برمی‌گردند، با این تفاوت که این بار آموزش در حین سرگرم شدن اتفاق می‌افتد. امروزه ابزارهای گیمیفیکیشن مانند Thrive15 و GamEffective وجود دارند که می‌توانند به افراد در هر سنی کمک کنند تا کسب و کار خود را آغاز کنند یا به یک مرحله بالاتر ارتقا دهند.

 

🔴2) یادگیری و مشاوره کسب و کار انطباقی: هر کسب و کار و کارآفرینی در مرحله متفاوتی قرار دارد، بنابراین زمان آن است که به جای اینکه شما خودتان را با ابزارهای یادگیری انطباق دهید، آنها خودشان را با شما انطباق دهند. دانشگاه‌ها و بازارها به سرعت در حال تولید محصولاتی مانند OpenStudy هستند که یک شبکه یادگیری است که از گروه‌های مطالعاتی متعددی تشکیل شده است.

 

🔵3)کمک به کارآفرینان با آموزش مستمر: گزینه‌های موجود در زمینه آموزش آنلاین فرصت‌های مغتنمی محسوب می‌شوند، هرچند کافی نیستند.

مشاوران کسب‌وکار باید آماده باشند در هر مرحله‌ای به کارآفرینان یاری برسانند. هرچند هنوز بسیاری از کارآفرینان در خصوص دریافت آموزش مردد هستند، اما باید بدانید اگر به طور مستمر‌ در حال یادگیری نباشید، از دیگران عقب خواهید افتاد.

 

🔴4) ترکیب یادگیری و انجام دادن: نیازی نیست کارآفرینان قبل از آغاز کسب و کار همه چیز را بدانند. آنها کافی است گام‌های اول را بردارند و دریابند گام‌های بعدی چیست. هیچ دوره استانداردی در این زمینه وجود ندارد، اما پاسخ‌ها در اینترنت موجود است و اگر بدانید چطور کنید، با دنبال کردن وبلاگ‌های آموزشی و حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب کنید.

 

🔵5) کمک‌های مالی به کسب و کارها: جمع‌آوری کمک‌های مالی (Crowdfunding) آخرین راه‌حل برای کارآفرینانی است که نیاز به کمک دارند و پیش از آن بهتر است سراغ گزینه‌های دیگری مانند وام، بودجه، سرمایه‌گذاری مشترک و... رفته شود. این روزها اگر شما نتوانید سرمایه مورد نیازتان را تأمین کنید یا به اندازه کافی تلاش نکرده‌اید یا ایده شما به اندازه کافی خوب نبوده است.

 

🔴6) کمک گرفتن از مربیان کسب‌وکار: منابع قابل استفاده برای ارتقای سطح دانش کارآفرینان فراوان هستند اما اغلب کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

💠چالش اصلی این است که منابع مورد نیاز از قبیل حامیان استارت‌آپ (Startup incubators)، تسریع‌کنندگان، مربیان و مشاوران کسب و کار را در زمان درست پیدا کرد، به همین دلیل نیاز است تا کارآفرینان وبلاگ‌ها و محافل آنلاین که در این زمینه فعال هستند را به دقت مورد پایش قرار دهند.

#Entrepreneurship

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۴.۰۴.۱۸ ۱۳:۴۱]

پنج عنصر اساسی در بازاریابی تهاجمی

 

سودآوری (Profitable)

اصل سودآوری در بازاریابی تهاجمی به این مطلب اشاره دارد که هدف بازاریابی تنها بالابردن سهم شرکت از بازار یا حفظ منافع مشتری نیست، بلکه افزایش سودآوری نیز است.

تهاجمی بودن (Offensive)

اصل تهاجمی بودن بر این تاکید دارد که بنگاه اقتصادی باید بتواند در برابر تغییرات مشتری و بازار به سرعت واکنش نشان دهد و هرگز منتظر اقدام های رقبا باقی نماند. رقابت طلبی و پذیرش خظرپذیری منطقی و حساب شده و رهبری بازار در هر شرایط ممکن از مهمترین رئوس مورد تاکید در این اصل است.

یکپارچگی (Intergrated)

تولید محصول و خدماتی با کیفیت بالا و هزینه اندک مستلزم هماهنگی و انسجام در مهم عملیات، فرآیندها و کارکنان بنگاه است. تنها در این صورت است که شرکت می تواند در زمان مناسب کالا و خدماتی را به مشتریان خود ارایه دهد که نسبت به سایر رقبا کیفی تر، ارزان تر و برای مشتری خواستنی تر است.

راهبردی بودن (Strategic)

دیدگاه راهبردی در طراحی برنامه های بازاریابی و توسعه یکی دیگر از اصول اساسی در بازاریابی تهاجمی است. داشتن نگاه دوربرد، تجزیه و تحلیل اکتشافی محیط و توانایی پیش بینی تغییرات محیطی در مقیاسی وسیع منجر به تدوین راهبردهایی می شود که حاصل اجرای آن ها موفقیت در رهبری بازار است.

اجرای اثربخش (Effectively Executed)

مدیریت موثر، بهبود مستمر و هدایت طرح های راهبردی، پیاده سازی راهبردهای برنده و برنامه های عملیاتی شرکت از اصول مهم دیگری است که دسترسی به اهداف تعیین شده شرکت را ممکن می سازد.

#Marketing

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۴.۰۴.۱۸ ۲۲:۰۶]

بزرگ ترین اشتباهاتی که استارتاپ ها ممکن است هنگام استخدام مرتکب شوند

فناوری ظرف سال های گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است. با اینهمه، مشکلات استخدام و جذب نیرو هنوز سر جای خود هستند.

 

1- استخدام احساسی

با اینکه برای جذب نیرو نباید فقط روی مهارت های سخت تمرکز کرد، استخدام افراد فقط به این دلیل که «حس» خوبی نسبت به آنها دارید یک اشتباه محض است. خیل عظیمی از شرکت ها هر روز درگیر استخدام احساسی هستند و کماکان با تبعات آن دست و پنجه نرم می کنند. تمام استارتاپ ها باید فرایند مشخصی برای استخدام خود داشته باشند. پیشنهاد متخصصان این حوزه این است که متقاضیان نه تنها از لحاظ مهارت های فنی و حرفه ای بررسی شوند، بلکه تناسبشان با باقی اعضای تیم نیز به طور جدی مد نظر قرار بگیرد.

 

2- استخدام نامتناسب با نیاز

شرکت ها پیش از آنکه به فکر استخدام نیروی جدید بیفتند باید اول مشخص کنند نیاز و توقعشان از یک موقعیت خالی دقیقاً چیست و استخدام یک نیروی متناسب چه تأثیری روی بدنه ی کل شرکت خواهد گذاشت. بسیاری از استارتاپ ها بدون اینکه از نیازهای خود آگاهی دقیقی داشته باشند دست به استخدام می زنند. این به فرهنگ تیم شما ضربه خواهد زد و منابع شما را به هدر خواهد داد. به جای این کار، پیش از استخدام نیرویی جدید، برای تمام موقعیت های خالی خود مجموعه ای از نیازها و توقعات مشخص و برای مصاحبه های آن فرایند ثابتی تعیین کنید. به این ترتیب ریسک های موجود را به حداقل ممکن خواهید رساند.

#HRM

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۵.۰۴.۱۸ ۱۳:۰۴]

دکتر علیرضا آزمندیان

جدیدترین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد که در یک سال گذشته، ایران از میان 10 شاخص کسب و کار  در 9 شاخص با سقوط  رتبه رو به رو شده است

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۱۱:۱۸]

🔔اگر بخواهیم به صورت نمادین به شما اهمیت ذهن را توجیه کنیم، میتوانیم آنرا به یک بــــاغ حاصــلخیز تشبیه کنیم.

 

🔋 حاصلخیزترین بستر دنیا، در ذهن شماست.

 

شما هر ایده ای همانند بذر در دنیای واقعی، در ذهن تان بکارید، بلاخره یک روزی ثمره آنرا باید درو کنید.

 

🌀اما حدس بزنید چه اتفاقی برای 97% مردم می افتد؟

 

️97% مردم نه تنها نمیدانند ذهن آنها همانند یک بستر حاصلخیز است، بلکه اجازه میدهند هرکسی از هرکجا، هر بذری که میخواهد در بستر آنها کشت کند و آنقدر آن بستر را شخم نمیزنند که علف های هرز نیز در اکثر اوقات بذرهای خوب را عقیم میکند و از بین میبرد…

 

🔵این مطلب استثنایی شاید زندگی شما را دگرگون کند !

@moshavernkar

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۱۱:۲۵]

📌عصاره برند

 

عصاره برند یا Brand Essence یکی از واژه‌های فراگیر در حوزه برند و برندسازی است. بر اساس توضیحات تیلده هدینگ و شارلوت نودیتزن در کتاب Brand Management، مفهوم هویت برند و عصاره برند تقریباً مورد اتفاق نظر تمام دانشگاهیان و محققانی است که در حوزه برند و برندسازی مطلب نوشته اند.

 

برای لغت عصاره برند از DNA و هسته (Kernel) هم استفاده شده است. عصاره برند یک «ایده» یا یک «جمله» است که قلب و روح برند را بیان می‌کند. برای اینکه برند زنده بماند و شیره‌ی جان آن از دست نرود، اگر همه چیز هم تغییر می‌کند، عصاره برند نباید تغییر کند. هیچ حرکتی در بازاریابی و تبلیغات، نباید این عصاره را تغییر داده یا تضعیف کند.

 

لغت عصاره برند توسط دیوید آکر به کار برده شده است. کوین کلر در کتاب مدیریت استراتژیک برند خود،‌ برای عصاره برند از لغت «مانترا» یا «ورد برند» استفاده می‌کند. کاپفرر در کتاب خود، واژه‌ی Kernel یا هسته را ترجیح می‌دهد. اما به هر حال مفهوم یکی است.

اگر همه چیز هم در مورد یک برند تغییر کند، چیزی باید باشد که ثابت بماند!

 

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۱۱:۳۸]

مدل تعالی سازمانی(EFQM) یک چارچوب، مدل و الگوی خودارزیابی و سنجش است که موجب حرکت و هدایت فعالیتهای سازمان ها در جهت بهبود مستمر می گردد. این مدل به عنوان یکی از رویکردها و ابزارهای مدیریتی، سازمانها را ارزیابی کرده و با اندازه گیری عملکرد آنها و ارائه تصویر واقعی از فعالیت های سازمانی، تفاوت های موجود را با وضعیت مطلوب  شناسائی می کند و باعث اقدام سازمان ها در جهت کاهش و از بین بردن این تفاوت ها می شود تا به سطوح عالی سازمانی دست یابند.                      مأموریت و هدف غایی EFQM حمایت از مدیران به عنوان عامل و محرک اصلی حرکت کیفیت و همچنین یاری رساندن به همه شرکت ها جهت قرار گرفتن در مسیر توسعه و تعالی  است.

معیارهای نه گانه مدل تعالی سازمانی

1-رهبری (Leadership)

رهبران متعالی آرمان و ماموریت سازمان را تدوین و دستیابی به آنها را تسهیل می کنند  و با عمل و رفتار مناسب خود، آنها را به اجرا در می آورند، در دوران تغییر و تحولات سازمان، در مقاصد خود ثبات دارند و هر کجا که لازم باشد قادر هستند جهت گیری سازمان را متحول ساخته و کارکنان را به پیروی آن ترغیب کنند.

2- خط مشی و استراتژی (Policy & Strategy)

سازمانهای متعالی ماموریت و آرمان خود را از طریق ایجاد و تدوین یک استراتژی متمرکز بر منافع ذینفعان و با در نظر گرفتن بازار و بخشی که در آن فعالیت می کنند به اجرا در می آورند.

3- کارکنان (People)

سازمانهای متعالی تمامی توان بالقوه کارکنان خود را در سطوح فردی، تیمی و سازمانی اداره کرده، توسعه بخشیده و از آن بهره می گیرند. آنها عدالت و برابری را ترویج کرده، کارکنان را در امور مشارکت داده و به آنان تفویض اختیار می کنند. این سازمانها به گونه ای به کارکنان خود توجه کرده، ارتباط برقرار ساخته و آنها را مورد تشویق و تقدیر قرار می دهند که در آنها انگیزه و تعهد برای استفاده از مهارت و دانش شان در جهت منافع سازمانی ایجاد شود.

4- شرکای تجاری و منافع (Partnership & Resources)

سازمانهای متعالی مشارکتها و همکاریهای تجاری بیرونی، تامین کنندگان و منابع داخلی خود را به منظور پشتیبانی از خط مشی و استراتژی و اجرای اثر بخش فرآیندها و برنامه هایشان برنامه ریزی و مدیریت می کنند.

5- فرآیندها (Processes)

سازمانهای متعالی فرآیندهای خود را به منظور کسب رضایت کامل و ایجاد ارزش فزاینده برای مشتریان و سایر ذینفعان طراحی نموده، مدیریت کرده و بهبود می بخشند.

6- نتایج مشتریان(Customer Results)

سازمانهای متعالی به طور فراگیر نتایج مهم مرتبط با مشتریان خود را اندازه گیری کرده و به آنها دست می- یابند. در اینجا مشخص می گردد که سازمان در ارتباط با مشتریان بیرونی خود چه نتایجی بدست می آورد.

7- نتایج کارکنان (People Results)

سازمانهای متعالی به طور فراگیر نتایج مهم مرتبط با کارکنان خود را اندازه گیری کرده و به آنها دست می یابند. در اینجا مشخص می گردد که سازمان در ارتباط  با منابع انسانی خود چه نتایجی بدست می آورد.

8- نتایج جامعه (Society Results)

سازمانهای متعالی به طور فراگیر نتایج مهم مرتبط با جامعه را اندازه گیری کرده و به آنها دست می یابند. در اینجا مشخص می گردد که سازمان در ارتباط با جامعه محلی، ملی و بین المللی چه نتایجی بدست می آورد.

9- نتایج کلیدی عملکرد (Key Performance Results)

سازمانهای متعالی به طور فراگیر نتایج مهم مرتبط با عناصر اصلی خط مشی و استراتژی را اندازه گیری کرده و به آنها دست می یابند. در اینجا مشخص می گردد که سازمان در ارتباط با عملکرد برنامه ریزی شده خود چه نتایجی بدست می آورد.

 

#KnowledgeManagement

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۱۱:۳۸]

تماس چشمی در ارتباطات یعنی همه چیز

ًً

 

اگر بخواهید برای برقراری ارتباط و یک سخنرانیکردن خوب چه در جمع چه در مقابل یک نفر، یک ارائه ی عالی و بی نقص بدهید و کاری کنید دیگران همان چیزی را فکر کنند که شما فکر میکنید، اگر بخواهید ایده ای در جمع بدهید و بخواهید دیگران جواب مثبت به ایده شما بدهند و مهم تر از همه اگر بخواهید برای این منظور فقط و فقط یک مهارتیاد بگیرید آن مهارت قطعا : برقراری تماس چشمی استراتژیک، خواهد بود.

 

زمانی که با مردم در حال صحبت هستید، یک تماس چشمی استراتژیک، قدرت این را دارد که فکر طرف مقابلتان را در مورد شما عوض کند.

 

تنها زحمتی که بدست آوردن یک تماس چشمی حرفه ای و استراتژیک نیاز دارد ،کمی تمرین است…

#psychology

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۱۴:۰۶]

دکتر علیرضا آزمندیان

"مهم نیست که چقدر پول در میارید, بلکه مهم اینه که چقدر  پول حفظ می کنید, چقدر از این پول سخت براتون کار میکنه و شما چقدر پول به نسلهای بعد منتقل می کنید."

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۱۷:۴۲]

دکتر علیرضا آزمندیان

۳۰ روش برای افزایش #خلاقیت

آزمندیان برج میلاد

 

 آزمندیان کنکور                                     [۲۷.۰۴.۱۸ ۲۱:۰۰]

💥مقاله(مصاحبه شغلی)

📍شرکت‌های بزرگ دنیا با امتیازاتی چون حقوق ماهیانه‌ی بالا، مزایای فوق‌العاده و رضایت شغلی همراه هستند که افراد زیادی را وسوسه می‌کند تا در این شرکت‌ها مشغول کار شوند اما یکی از چالش‌های مصاحبه‌های شغلی با این شرکت ها، این است که باید انتظار شنیدن هر نوع سوالی را داشته باشیم؛ شما میتوانید با بهره گیری از این سوالات موقع استخدام نامتعارفِ حرفه ای و خلاقانه تر با متقاضیان برخورد داشته باشید.

 

در اینجا با چند نمونه از این سوالات آشنا شوید:

 

1. اگر مجبور باشید که تا آخر عمر یک آهنگ را گوش دهید، چه آهنگی انتخاب می‌کنید؟؟

استخدام کارشناس استراتژی در فیسبوک

 

2. اگر این دیوار یک دیوار آجری بود، و شما یک آجر بودید، در کجای این دیوار قرار می‌گرفتید؟؟ انتخاب شما چه تاثیری بر روی کل دیوار دارد؟؟

استخدام شرکت اکسپدیا برای کارشناس بازاریابی

 

3. برای نابینایان یک قفسه ادویه‌جات طراحی کنید.

استخدام مهندس سخت‌افزار در اینتل

 

‌4. یک شهر را انتخاب کنید و تخمین بزنید چه تعداد تنظیم‌کننده‌ی کوک پیانو در آنجا مشغول به کار هستند؟؟

استخدام مدیر تولید در گوگل

 

5. هزینه‌ی‌ شستشوی پنجره‌های سیاتل چقدر است؟؟

استخدام کارشناس فروش آنلاین در فیسبوک

 

6. چرا دریچه‌ی چاه‌های فاضلاب گرد هستند؟؟

استخدام مهندس الکترونیک در مرکز دارویی سنت جود

 

7. اگر شما را با یک جمله به یاد آورند، آن جمله چه خواهد بود؟؟

استخدام کارشناس استراتژی در شرکت گوگل

 

8. اگر همین الان یک میلیون دلار پول به شما بدهیم، با آن چه کار خواهید کرد؟؟

استخدام کارشناس استراتژی در گوگل

 

9. این مداد را بفروشید!!

استخدام نماینده‌ی فروش شرکت دارویی فایزر

 

10. در این مرحله از زندگی، بین کسب درآمد و یادگیری کدام را ترجیح می‌دهید؟؟

استخدام مهندس نرم‌افزار در گوگل

 

این پرسش‌ ها عجیب هستند اما اینکه بهترین شرکت‌ های آمریکایی در هنگام مصاحبه شغلی آنها را می پرسند قطعا دلیلی دارد!!

 

آزمندیان برج میلاد

دکتر آزمندیان

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • علیرضا آزمندیان

دکتر آزمندیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی